Danmarks bedst solgte massagepistol
Skip til indhold

Følg os

Over 15.000+ Glade danske kunder

100% Tilfredshedsgaranti

Kontorarbejde behøver IKKE være lig med smerter

Kontorarbejde behøver IKKE være lig med smerter

Døjer du med smerter efter en lang dag på kontoret? Eller er du én af dem, der faktisk har haft symptomer gennem længere tid, som du ikke har vidst hvad skyldtes? Så er du langt fra alene. Hele 80% af den danske befolkning, vil nemlig på et tidspunkt opleve at have smerter i ryggen. Har du et kontorarbejde, er du faktisk i den ekstra udsatte gruppe. Derfor er det vigtigt at komme de forfærdelige smerter i forkøbet, og komme dem til livs.

Hvilke smerter oplever du?

Måske har du oplevet spændinger der starter helt nede i lænden, og stråler op i ryggen? Andre føler nogle jag opad skuldre og nakke, som bagefter sætter sig som en grum hovedpine. Det ved vi alle sammen, er det værste overhovedet. Det påvirker vores humør, og vores overskud, at gå rundt med smerter. Specielt efter en lang dag på kontoret, er det altså det allersidste du ønsker, at bekymre dig om .

"Men en dunkende hovedpine er da ikke bare lige sådan at komme af med.." - Tænker du nok. Eller måske er den? For der er nemlig mange ting du selv kan gøre for at forebygge og komme de forfærdelige smerter til livs. Følg med og find ud af hvordan. 

Sådan optimerer du dit arbejdsmiljø

Der er flere ting du kan gøre i din hverdag på kontoret, for at komme smerterne i forkøbet. Det er i virkeligheden meget enkelte ting, som du med lethed selv kan tage hånd om:

  • Korrekt siddestilling:
    Ja, simpelt - men sandt. Sæt dig godt tilbage i stolen, så ryggen hviler opad ryglænet i en 90° vinkel. Slap helt af i skuldrene og ha’ bordet i en højde så dine arme, igen, hviler i en 90° vinkel, uden at anstrenge sig. For at understøtte din korrekte stilling, skal du sørge for, at begge dine fødder kan nå gulvet med flad fod. Du kan også overveje om din skærm er i rette højde. Din øverste skærmramme bør være lige ud for din øjenhøjde, og optimalt er den placeret 70 cm væk fra dig. Er den ikke det, vil du nemlig opleve at øjnene er på overarbejde, som desværre igen kan give en dunkende hovedpine med hjem fra arbejde.

  • Bevægelse er nøglen:
    En vigtig ting når man har et kontorarbejde, og dermed er stillesiddende det meste af dagen er, at rejse sig op ca. 1 gang i timen. Herudover kan du, imens du arbejder, lige vippe fødderne op ned og fra side til side. Disse ting vil øge din blodcirkulation. Blodcirkulationen sørger nemlig for at bære ilt og næringsstoffer, rundt i kroppen. En anden grund til at vi ønsker en øget blodcirkulation, er for at komme af med affaldstoffer, der har ophobet sig i blodet. Se det som et maskineri, der skal holdes igang jævnligt og smøres, for fortsat at fungere. Du skal også holde dig igang, og det hjælper din blodcirkulation dig altså med.

  • Skift mellem dine arbejdsstillinger:
    I løbet af dagen ved kontorbordet er det rigtig vigtigt at have skiftende arbejdestilinger. Har dit arbejde et hæve/sænkebord, er du allerede godt på vej. Ved hjælp af sådan et, kan du nemlig nemt inkorporere forskellige stillinger, og vælge at stå op og arbejde noget af tiden. På den måde skåner du din ryg og nakke mest muligt. Hvis du sidder ned i fastlåste stillinger, i lang tid af gangen, vil du hurtigt opleve myoser i de udsatte områder.

Sådan forebygger du smerterne

30 minutter om dagen
holder doktoren væk:

Det er super vigtigt at holde kroppen i gang. Endnu vigtigere er det altså når du har et kontorarbejde, for at undgå smerter. Ja, du undrer dig nok allerede over hvordan du dog skulle kunne finde tid til det, når du har fri? Men 30 min om dagen kan altså gøre det.

Kun fantasien sætter grænser for motion, så prøv dig frem - og find ud af hvad du synes er sjovt. Find det der passer perfekt ind i din hverdag. Du kan jo nemt hive familie og venner med på nogle sjove motionsformer, og på den måde stadigvæk have kvalitetstid med dem du holder af.

Husker du din regelmæssige motion, vil det altså også gavne dig rigtig godt på mange andre punkter. Du nedsætter nemlig risikoen for en lang række livsstilssygdomme. Har du allerede en kronisk sygdom, vil motion i mange tilfælde også have en gavnlig effekt for dig. Med andre ord, der er KUN fordel ved motion!

Stimulér dine
muskler og led:

Forebyg smerterne og undgå at spilde din tid, når du først har fået fri efter en lang dag. Sørg for at få varmet dine muskler godt og grundigt op, så du undgår at få myoser i ryggen og nakken. Det kan du blandt andet gøre ved hjælp af en MusclePillow fra Musclepain.

Massage er altså den bedste metode at bruge, når du skal i dybden med dine muskler. Du må passe og pleje dem på bedste vis, så du undgår smerter. Du kan med fordel her bruge din massagepude, hvis du ikke gider at bruge tid eller penge tider hos massøren. Smart, ikke? Alt du skal gøre er at sætte Massagepuden i ryggen eller nakken, og lade den varme musklerne op og gøre sit arbejde. Du kan altså blive masseret imens du sidder ned og arbejder? Dét er altså multitasking på højt niveau, og din krop vil takke dig! Kunne du tænke dig at vide mere om vores massagepude, så læs mere her

5 Bonus Tips

  1. Tag en tur i svømmehallen

  2.  Gå en dejlig lang aftentur

  3. Skru helt op for musikken og dans løs!

  4.   Brug din massagepude i bilen

  5.  Spænd op i dine store muskler, i løbet af dagen og øg blodcirkulationen

"The quality of life is more important than life itself"

15.000+ GLADE KUNDER

1-3 Dages levering

Kraftfulde produkter